ویزا توریستی کانادا 2024-شرایط و هزینه

کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا

جدول محتوا

چگونه ویزا توریستی کانادا بگیریم؟ ویزای توریستی، گردشگری یا ویزای ویزیتور کانادا بمنظور سفر تفریحی به کانادا صادر می شود. برای افرادی که قصد ورود به خاک کانادا را دارند اما امکان اقامت دائم کانادا را ندارند و یا نتوانسته اند برای اخذ ویزای استارت اپ کانادا اقدام کنند، این نوع ویزا کاربردهای خوبی دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. کانادا یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا در شمال قاره آمریکا شمالی است که به واسطه داشتن اقتصادی قوی و فراهم کردن امکانات مطلوب برای زندگی، سالانه افرادی زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جلب می کند.
 
اگر قصد گرفتن ویزای توریستی کانادا را دارید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب از سفرهامون با ما همراه باشید. همچنین مشاوران اخذ ویزا کانادا ما در سفرهامون آمادگی کامل برای راهنمایی شما در زمینه اخذ ویزای توریستی کانادا همچنین اقامت دائم کانادا را به روش های مختلف دارا هستند. کافیست با آنها تماس بگیرید و در این زمینه راهنمایی کامل را دریافت کنید.
 

● ویزای توریستی کانادا

برای ورود به خاک کانادا شما نیاز به ویزا دارید، در واقع ویزا توریستی کانادا یک مجوز رسمی از سوی دولت کانادا، برای ورود، اقامت و بازدید از این کشور است که ضمیمه پاسپورت شما می شود. کانادا جز معدود کشورهایی است که برای متقاضیان ایرانی، ویزا با اعتبار 5 سال و به صورت مولتی یا چندبار ورود صادر می کند.
ویزا کانادا-اخذ ویزای توریستی کانادا در مشهد

 مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا

برای درخواست و اخذ ویزا توریستی کانادا، شما باید مدارکی را به سفارت این کشور ارائه بدهید که نقص و کامل نبودن هریک موجب ریجکت شدن درخواست شما از سمت دولت کانادا می شود.
*تمامی مدارک خواسته شده باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند*
لیست مدارک مورد نیاز برای ارائه، به صورت زیر است:
1. مدارک شناسایی
ارائه اصل مدارک شناسایی و هویتی فرد، مثل شناسنامه، پاسپورت (حداقل 1 سال اعتبار از تاریخ سفر با 2 صفحه خالی روبه روی هم)، پاسپورت های قدیمی، کارت ملی، سند ازدواج (در صورتی که مسافر با همسر خود همسفر است)، کارت نظام وظیفه
2. مدارک مالی
ارائه مدارک مالی خود برای اثبات تمکن مالی، گردش 4 ماه آخر حساب

3. مدارک شغلی

برای پزشکان: پروانه مطب، کارت نظام پزشکی، لیست پرداخت مالیات و بیمه کارکنان، 3 فیش حقوقی آخر مهر شده
وکلا: پروانه وکالت
کارمندان بخش دولتی: گواهی اشتغال به کار، حکم کارگزینی و 3 فیش حقوقی آخر مهر شده، سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان تامین اجتماعی
کارمندان بخش خصوصی: حکم کارگزینی و 3 فیش حقوقی آخر مهر شده، گواهی اشتغال به کار، سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان تامین اجتماعی

 

کسبه: جواز کسب، 3 قبض پرداخت مالیات آخر، لیست پرداخت بیمه و فیش های پرداختی کارکنان
محصلان: گواهی اشتغال به تحصیل
4. تاریخچه سفر
منظور از تاریخچه سفر، داشتن ویزای شنگن، ویزای استرالیا، ویزای آمریکا، ویزای انگلیس، ویزای ژاپن و ویزای کره جنوبی است که جز معتبرترین و قوی ترین ویزاها در سراسر دنیا هستند. از آنجایی که این ویزاها بسیار معتبر هستند، در صورت ارائه آنها به سفارت کانادا، شانس شما برای دریافت ویزای توریستی کانادا را افزایش می دهد، زیرا به دولت کانادا اثبات می کند که این فرد به منظور گردشگری وارد خاک کانادا می شود و پس از پایان اعتبار ویزا، به کشور خود باز می گردد.
5. دو قطعه عکس 
ارائه دو قطعه عکس جدید 3/5*4/5، تمام رخ با زمینه سفید، در پاسپورت و ویزاهای قبلی استفاده نشده باشد.
6. ارائه دعوتنامه (در صورت داشتن)
در صورتی که یکی از بستگان درجه یک، دوستان و یا آشنایان شما ساکن کانادا هستند، می توانید از آن ها در خواست کنید تا برای شما دعوتنامه ارسال کنند. دعوتنامه تنها نشان دهنده این است که فرد میزبان در صورت نیاز می تواند مخارج شما را در این کشور تامین کند.
داشتن دعوتنامه برای اخذ ویزای توریستی کانادا ضروری نیست و تنها ممکن است شانس شما برای دریافت ویزا از این کشور را افزایش دهد. باید دعوتنامه شامل مشخصات میزبان و متقاضی، نسبت، دلیل و هدف از سفر متقاضی، آدرس و شماره تلفن میزبان، مدت زمان اقامت
7. رضایت نامه محضری برای فرزند زیر 18 سال:
اگر فرزند زیر 18 سال بدون یکی از والدین خود قصد سفر به کانادا را دارد، رضایت نامه محضری از پدر یا مادری که در سفر نیستند، ضروری است.
 

چگونه برای ویزا توریستی کانادا درخواست بدهیم؟

در این بخش از مطلب نحوه درخواست ویزای توریستی کانادا را شرح می دهیم. بر خلاف ویزاهای دیگر، پروسه درخواست و دریافت ویزا توریستی کانادا به جز مرحله انگشت نگاری، نیاز به مراجعه و مصاحبه حضوری ندارد و نیازی نیست که شما به سفارت کانادا مراجعه کنید. فرآیندهای تشکیل پرونده برای درخواست ویزا به صورت کاملا آنلاین و الکترونیکی است و جواب درخواست نیز به صورت آنلاین به شما اعلام می شود.

 

از آنجایی که کانادا در ایران سفارت و یا دفتر VAC (دفاتر خصوصی صدور ویزا که زیر نظر دولت و سفارت کانادا هستند) ندارد، برای انجام امور انگشت نگاری مربوط به ویزا خود باید به یکی از این دفاتر در کشورهای اطراف ایران مثل ترکیه و یا امارات مراجعه کنید.
مراجعه افراد 14سال تا 79 سال برای انجام امور انگشت نگاری در محل دفاتر انگشت نگاری الزامی است.

 

● ویزای کانادا برای افغانهای مقیم ایران

شرایط سخت زندگی در افغانستان به دلیل مشکلات جنگ‌های داخلی موجب شده که تعداد زیادی از مردم این کشور به سایر کشورها مهاجرت کنند. این مهاجرت‌ها به دلیل شرایط سیاسی و امنیتی، به ویژه با ظهور دولت طالبان، به شدت افزایش یافته است.
 
یکی از مقصدهای محبوب افغان‌ها برای مهاجرت، کانادا است. در سال های اخیر تعداد متقاضی افغان برای اخذ ویزا توریستی کانادا بسیار افزایش داشته است. دولت کانادا نیز تا حد زیادی شرایط مهاجرت افغان‌ها را تسهیل کرده تا آنان بتوانند با کمترین مشکل به این کشور مهاجرت کنند.
 

 شرایط مهاجرت به کانادا برای افغان‌ها

اگرچه دولت کانادا بیش از ۸۱ برنامه مهاجرتی را برای متقاضیان افغان در نظر گرفته است، اما برخی محدودیت‌ها باعث می‌شود که متقاضیان افغان نتوانند به راحتی برای مهاجرت اقدام کنند.
 
همچنین با توجه به اینکه افغان‌ها جزو ۱۰ ملیت اول برای درخواست مهاجرت به کانادا هستند ولی خدمات کنسولی در اختیار آنها قرار ندارد، آن‌ها مجبورند برای ارائه درخواست و پیگیری آن به کشورهای دیگر مثل ترکیه سفر کنند.
 
به طور کلی، افغان‌ها تنها از طریق برنامه نیروی متخصص، برنامه‌های استانی و ویزای تحصیلی می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. این شرایط برای افغان‌های مقیم ایران کمی بهتر است و اگر بخواهند به کانادا مهاجرت کنند، راه‌های بیشتری در اختیار دارند.
 
در ادامه به مهم‌ترین راه‌های مهاجرت برای افغان‌های مقیم ایران اشاره می‌شود:
 
  1. مهاجرت برنامه نیروی متخصص استانی و فدرال
  2. مهاجرت از طریق پناهندگی
  3.  مهاجرت از طریق دریافت ویزای کاری
  4. مهاجرت از طریق برنامه نامزدهای استانی
  5. مهاجرت از طریق رابطه خویشاوندی
  6. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و راه اندازی استارت آپ
  7. مهاجرت تحصیلی
 
اتباع افغانستانی در ایران می توانند برای اخذ ویزای توریستی کانادا همچنین ویزای دائم کانادا با مشاوران مجرب ما در سفرهامون تماس بگیرند، و با راهنمایی ها و مشاوره درست همچنین هزینه هایی مقرون بصرفه تر، جهت اخذ ویزا توریستی کانادا و یا ویزای دائم این کشور اقدام نمایند.

 

● انواع ویزای توریستی کانادا

ویزا توریستی کانادا به دو صورت 1. سینگل و 2. مالتیپل صادر می شود که مدت زمان اعتبار و تعداد دفعات ورود و خروج به هرکدام متفاوت است.

 

عکس-ویزا-کانادا
 

1. ویزای سینگل کانادا

مدت اعتبار ویزای سینگل حداکثر 6 ماه می باشد و تنها 1 بار اجازه ورود به این کشور را دارید. اگر بااین ویزا یک بار به کانادا وارد و سپس خارج شوید، برای ورود مجدد به این کشور، دوباره باید برای اخذ ویزا اقدام کنید.

 

2. ویزای مالتیپل کانادا
مدت اعتبار برای ویزای مالتیپل، 5 سال، 10 سال و یا 1 ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت است.  با داشتن این نوع ویزا هربار که مایل باشید می توانید به کانادا رفت و آمد کنید و در هر بار ورود حداکثر تا 6 ماه اقامت داشته باشید. از آنجایی که پاسپورت و یا گذرنامه ایرانیان، 5 سال اعتبار دارد، ویزای مالتیپل برای ایرانیان 5 ساله و یا تا تاریخ انقضای پاسپورتشان صادر می شود.

 

3. سوپر ویزا و یا ویزای والدین کانادا

سوپر ویزا نوعی از ویزای مالتیپل است که برای آن دسته از افرادی است که فرزند یا نوه هایشان شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم این کشور را دارند. این ویزا به مدت 10 سال اعتبار دارد اما با توجه به اینکه گذرنامه و پاسپورت های ایرانی 5 سال اعتبار دارد، برای مسافران ایرانی 5 ساله و یا تا تاریخ انقضای پاسپورتشان صادر می شود. با داشتن سوپر ویزا با هر بار ورود به خاک کانادا، حداکثر تا 2 سال مجازید در این کشور بمانید.
 

● تا چه زمانی پس از صدور ویزای توریستی کانادا، فرصت ورود به این کشور را داریم؟

زمانی که ویزای توریستی کانادای شما صادر می شود، تنها تا تاریخ تعیین شده که روی لیبل ویزا در پاسپورتتان خورده، فرصت ورود به خاک کانادا را دارید. در صورتی که در این مدت وارد کانادا نشوید، ویزای شما باطل و فاقد اعتبار می شود؛ در این صورت برای سفر به کانادا، باید دوباره برای اخذ ویزا اقدام کنید.
 

● قوانین ورود به کانادا بعد از دریافت ویزا

داشتن ویزا کانادا به معنی اجازه قطعی برای ورود به این کشور نیست؛ به محض اینکه شما وارد کانادا شوید، افسر مرزی که در فرودگاه این کشور استقرار دارد از شما درباره هدف خود از سفر به کانادا سوال و جواب می کند، تا به ایشان اثبات شود که شما بعد از پایان تاریخ ویزای خود، کانادا را ترک می کنید، سپس اجازه ورود به کشور را به شما می دهد.

 

همچنین افسر می تواند با توجه به تفسیر خود از این پرسش و پاسخ ها، مدت اعتبار ویزای شما را کم یا زیاد کند و زمانی که برای خروج از کانادا روی ویزای شما خورده را تغییر بدهد و یا سند دیگری با عنوان VISITOR RECORD که زمان خروج از کشور روی آن ثبت شده را به شما بدهد.

 

اگر مهر خروج روی ویزای شما ثبت نشود، تنها 6 ماه اجازه اقامت در کانادا را دارید و بعد از این مدت باید این کشور را ترک کنید.
 

● ویزای توریستی کانادا به منظور چه اهدافی صادر می شود؟

1. بازدید از خانواده، اقوام، دوستان و آشنایان
2. انجام فعالیت ها و امور تجاری کوتاه مدت
3. ورود به صورت ترانزیتی به فرودگاه کانادا و سفر به کشوری دیگر
4. انجام امور پزشکی و درمانی
5. گردشگری
6. شرکت در نمایشگاه
 

● چرا درخواست برای ویزای توریستی کانادا، ریجکت می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود درخواست ویزای شما رد شود که شامل موارد زیر است:
ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

1. افسر ویزا از هدف متقاضی ویزا برای سفر به این کشور متقاعد نشود و یا این امکان را بدهد که متقاضی ممکن است بلند مدت در کانادا اقامت داشته باشد و یا در خواست پناهندگی بدهد.
2. هدف متقاضی ویزا از سفر به این کشور مشخص نباشد.
3. سابقه سفر نداشته باشد.
4. وابستگی مالی و خانوادگی به کشور مبدا خود نداشته باشد.
5. تمکن مالی کافی نداشته باشد.
6. در کشور مبدا خود، وضعیت شغلی پایداری نداشته باشد.
7. مدارک خواسته شده برای صدور ویزا را ناقص ارائه بدهد.
8. مدارک و اسناد جعلی ارائه بدهد.

 

پس از ریجکتی ویزای توریستی کانادا، چند وقت بعد دوباره می توان درخواست داد؟

اگر نقصی در مدارک خود داشته باشید یا به هر دلیل دیگری، درخواست ویزا شما رد شد، برای در خواست مجدد، هیچ محدودیتی ندارید و یک ماه بعد از رد شدن می توانید دوباره برای ویزا توریستی کانادا درخواست بدهید. به طور کلی درخواست دوباره پس از ریجکتی قانون مشخصی ندارد، اما بهتر است زمانی اقدام کنید که دلیل ریجکتی خود را می دانید و برای رفع آن اقدامی کرده باشید.
 

پیکاپ ویزای کانادا

به فرآیند ارسال پاسپورت به سفارت کانادا و یا دفاتر VAC (دفاتری که زیر نظر دولت و سفارت کانادا هستند) و دریافت پاسپورت به همراه ویزای مهر شده در آن، پیکاپ می گویند. برخلاف سفارت دیگر کشورها، سفارت کانادا پس از پایان مراحل مصاحبه و انگشت نگاری، ایمیلی مبنی بر قبول شدن در خواست ویزا کانادا، به متقاضی می دهد و در این ایمیل از او درخواست می شود که با پاسپورت خود به یکی از دفاتر VAC مراجعه کند.

 

بعد از دریافت ایمیل تاییدیه از طرف سفارت کانادا، متقاضی 30 روز پس از دریافت ایمیل فرصت دارد که پیکاپ ویزای خود را انجام دهد، اگر در این زمان اقدامی در راستای پیکاپ ویزا صورت نگیرد، ویزا به صورت خودکار از سمت سفارت کانادا ریجکت می شود. پیکاپ ویزای خود را به صورت مراجعه حضوری به دفاتر VAC و یا از طریق آژانس مسافرتی سفرهامون می توانید انجام دهید.

سوالات متداول ویزا توریستی کانادا در سفرهامون

آیا با در دست داشتن ویزای شنگن می توان به خاک کانادا هم وارد شد؟

خیر، فقط می توان وارد کشورهای محدوده شنگن شد.

خیر، مبالغ پرداختی غیرقابل استرداد می باشد.

خیر، تنها نیاز به انگشت نگاری دارد.

بله، ارائه سند ملکی جز الزامات می باشد.

بله، می توان اقدام به اخذ ویزای کانادا کرد اما به احتمال زیاد با ریجکتی درخواست مواجه می شوید.

توصیه ما به شما داشتن سابقه سفر قابل قبول به همراه یک یا تعدادی سابقه ویزای شنگن می باشد.

بله، با استفاده از GCMS یا همان نت آفیسر می توان به این مسئله رسیدگی کرد.

مقصدت رو انتخاب کن

انتخاب مقصد از تور های آسیایی